.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عذرخواهی از خریدار خودروی احمدی نژاد

رجا نوشت:
در پي انتشار خبري در رجانيوز كه در آن از سكوت بخش‌هاي مربوطه دولت در قبال افشاي نام و سوابق يك بدهكار بزرگ بانكي انتقاد شده و در آن، اشاره شده بود كه اين فرد همان خريدار خودروي پژو ۵۰۴ رئيس‌جمهور است، سازمان بهزيستي اعلام كرد كه خريدار اين خودرو ارتباطي با آن بدهكار بانكي ندارد.

پيگيري‌هاي بعدي رجانيوز نيز پاسخ بهزيستي را تأييد كرد و نشان داد خريدار خودرو با فردي كه رجانيوز در خبر خود به‌عنوان پنجمين بدهكار بزرگ به شبكه بانكي كشور معرفي كرده بود،‌ تفاوت دارد.

با اين حال،‌ اگرچه اين بخش از خبر نادرست بود و در همين جا لازم است از خريدار خودروي رئيس‌جمهور كه به نادرست در آن خبر متهم شده بود، عذرخواهي كنيم اما تأكيد مي‌شود كه محور اصلي خبر رجانيوز به نقل از هفته‌نامه "۹دي" در مورد خريد خودروي رئيس‌جمهور نبود، بلكه در مورد فردي بود كه با حدود ۱۲۰۰ ميليارد تومان بدهي به شبكه بانكي كشور، صاحب ۳۰ درصد سهام بانك تازه گردشگري (بانك تازه تأسيس متعلق به نزديكان مشايي) و ۳۴ درصد سهام بانك سامان است.

رجانيوز در آن خبر نوشت: «در صورت صحت جزئيات اين خبر، بخش‌هاي مرتبط بايد پاسخگو باشند كه چرا در حالي كه دولت بارها به‌ويژه در يك سال اخير بر برنامه‌ريزي براي وصول مطالبات معوق بانك‌ها تأكيد كرده و جلسات متعددي از ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي نيز به همين موضوع اختصاص داده شده، فردي مي‌تواند در عين اينكه يكي از بزرگ‌ترين بدهكاران به شبكه بانكي كشور و در واقع بيت‌المال است، دارنده بيش از ۳۰ درصد سهام دو بانك خصوصي نيز باشد.

اين در حالي است كه رئيس‌جمهور سال ۸۵ در دولت نهم در جريان يكي از سفرهاي استاني خود از دو نفر ياد كرد كه براي پرداخت بدهي ميلياردي خود، از بانك‌هاي ديگر وام‌هاي سنگين گرفته بودند و همين نمونه تا ماه‌ها به‌عنوان يكي از نشانه‌هاي جديت دولت در برخورد با بدهكاران كلان يا همان كلاهبرداران شبكه بانكي مطرح بود.»

رجانيوز ضمن تأكيد بر اينكه بخش‌هاي مربوطه در سيستم بانكي كشور و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي بايد در مورد نحوه اخذ تسهيلات توسط اين فرد پاسخگو باشد و يادآوري اينكه بر اساس توضيح مسئولين سازمان بهزيستي خريدار خودروي رئيس‌جمهور ارتباطي به اين بدهكار بزرگ بانكي ندارد، بخش‌هايي از توضيح رئيس سازمان بهزيستي در مورد فرآيند مزايده پژو ۵۰۴ رئيس‌جمهور و خريدار آن را منتشر مي‌كند.

احمد اسفندياري در اين زمينه گفت: « قبلاً هم در مصاحبههای مختلف اشاره شده که به پیشنهاد سازمان بهزیستی و با همت دولت خدمتگزار دهم و پیگیریهای وزیر محترم رفاه و تامین اجتماعی، طرح نهضت مسکن معلولان و مددجویان از سال ۱۳۸۹ برای ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای معلولان و مددجویان در سه سال و با هدف حل مشکل مسکن در این بخش آغاز شد.

در سال ۱۳۸۹، عملیات اجرایی نزدیک به ۶۰ هزار واحد مسکونی پیشبینی شده آغاز شد. مشارکت عموم مردم و اهل خیر در اجرای این طرح بزرگ، از ابتدا در برنامههای سازمان برای تسریع در اجرای این طرح قرار گرفت. با درخواست مجموعه وزارت رفاه از رییسجمهور محترم و به منظور تبلیغ غیرمستقیم طرح مسکن و ترغیب سایر اهل خیر به مشارکت، رییسجمهور موضوع را پذیرفتند و خودرو پژو ایشان در اختیار سازمان بهزیستی قرار گرفت تا در حراج خیریه بینالمللی به فروش برسد. سازمان، از طریق سایت اینترنتی ایجاد شده، درخواستهای افراد حقیقی و اشخاص حقوقی متقاضی از داخل و خارج کشور را دریافت کرد و ضمن بررسی دقیق هویت شرکت کنندگان و قیمتهای پیشنهادی آنان، برنده قانونی حراج را معین کرد.

بعد از بررسیهای لازم از مراجع ذیصلاح، شرکتی که مدیرعاملی آن را آقای دشتی، با سابقه شرکت در کارهای خیر، به عهده دارد، بهعنوان برنده مزایده مشخص شد. ضمن مراسمی در شهر آبادان - که با همکاری منطقه آزاد اروند در کنار نمایشگاه خودروهای کلاسیک برگزار شده بود - با تحویل سندهای مربوط به معامله خودرو، تضمینهای لازم دریافت و مبایعه نامه در حضور شهود و به صورت کاملاً قانونی امضا شد. بعد هم کلید خودرو تحویل وکیل ایشان شد.»/1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.